Op 10 mei is in samenwerking met PromZ.live het event ´breng je klant in kaart met 360 graden klantbeeld´ gehouden in Ahoy Rotterdam. Om niet te ‘battelen’ tegen het geluid van de beurs is dit jaar gekozen om gebruik te maken van koptelefoons. De ´Silent Seminars´ waren zowel voor de sprekers als voor de ´luisteraars´ bijzonder te noemen.

Richard Aertssen, binnen DeMeter verantwoordelijk voor Creative en Design, opende de middag. Je klantdata op orde hebben, verzamelen en er wat mee doen zijn uitdagingen. Onze 4 sprekers geven daar graag advies over

De eerste spreker, Vanessa Visser-Lub van de RAI, ging in op waarom 360 graden klantbeeld nodig is en hoe RAI de reis heeft afgelegd. Haar tip is: haal de juiste mensen in huis en neem ze mee in techniek en campagne. Maak kleine stappen en laat de resultaten ook zien.

Marlous Spaven van TIM dialogue marketing geeft aan dat we niet alleen rekening moeten houden met wie, wat en waar. Vergeet ook ‘wanneer’ niet. Een goede timing is belangrijk om succesvol te kunnen zijn. Tijdens haar presentatie gaat ze in op de stappen om met de juiste data tot een succesvolle actiemarketingcampagne te komen. Haar advies is altijd met de eigen doelstelling te beginnen.

Jeroen Kok van Mobile Water ging in op hoe je met 360 graden klantbeeld de emotie naar voren haalt en wat de stappen zijn voor een prettig gesprek. Verder kon iedereen zelf ervaren hoe gamification werk op www.ervaarhetzelf.nu Probeer maar!
Oja en de laatste versie van zijn slides staan op http://demo.mobilewater.nl/klantbeleving10mei2017.pdf

Robert Feltzer van EDM was onze laatste spreker. Hij liet zien welke data te verzamelen is van een kassabon en dat een smartphone ‘alles vertelt’. Alle bronnen zijn te combineren tot een 360 graden klantbeeld. Maar er zijn ook veel valkuilen waar rekening mee gehouden moet worden.

Kortom het was weer leerzaam en het gaf energie om met de eigen data aan de gang te gaan.

Blog geschreven door: Marian Aarts

 


De Foto’s