Brouwerij TX

Op dag twee in het Texel-weekend kwam de case voor Brouwerij TX. Hier duiken we in de wereld van branding, experience, Ginfluencers en TV-koks.  Sinds enkele jaren is de interesse naar regionaal geproduceerd voedsel enorm gegroeid. Zo is er ook een groeiende interesse in lokaal gestookte drank en lokale duurzaam gemaakte producten.

Over Stokerij Texel

Stokerij Texel is opgericht door Jaco Spek en Kees Groenewoud. Beide delen de passie voor zee, Texel, het wad en het produceren en consumeren van kwalitatieve lokale producten. Op Texel worden ondermeer diverse graansoorten en aardappels gekweekt. Stokerij Texel gebruikt zoveel mogelijk lokale agrarische ingrediënten en stookt daarvan pure en vooral lekkere drank.

https://stokerijtexel.nl/

De Marketingcase

De case gaat echter over de gin. Ambachtelijk gemaakt met o.a. Texels graan. De vraag aan de marketeers is:

Hoe bereiken we meer mensen ‘van de overkant’ (de vaste-landers). Hoe zorgen we dat mensen die misschien nooit op Texel zijn geweest onze TX Gin willen drinken?

En zo komt het dat we als groep duiken we in de wereld van branding, experience, Ginfluencers en TV-koks en ja, toch die proefflesjes om de social hippe, urban vrouw te bereiken. Dat kan door postcodesegmentatie, maar vooral willen we haar online aanspreken. Hoe leuk is het om met je vrienden een Gin-thuisproeverij te organiseren?

Volledig advies tot en met een geheel uitgewerkt storyboard voor hun nieuwe website. De klant komt uit de TV wereld, dus die weet een gevoel in beeld om te zetten. We hebben er het volste vertrouwen in.

Nog meer cases die we hebben gedaan…

2023-04-28T17:28:25+02:00
Ga naar de bovenkant