Op 28 november 2017 was DeMeter te gast bij Sanoma in Hoofddorp. Een mooie locatie, een warme ontvangst en een drukbezochte middag. Ruim 100 deelnemers die meer wilden weten over Data-driven Growth. Dit keer begon het evenement om 13.30 uur en waren er 6 sessies waar de aanwezigen er 3 uit hebben gekozen. Wat Data-driven Growth is en wat je ermee kunt, werd duidelijk tijdens de verschillende sessies waarin onze experts op inspirerende wijze hun kennis deelden.
Ruben de Boer, Sanoma.
Zijn onderwerp ‘Online Verleiden’ sprak velen aan Het was een gezellige drukte tijdens zijn presentatie. Ruben legt de psychologie achter ‘het online verleiden’ uit en gaf concrete tips om websites te verbeteren. Belangrijk is de volgende vragen te stellen:
- Is alles duidelijk en helder?
- Is elke pagina op de website relevant voor jouw doelgroep?
- Is er voldoende focus op elke pagina
- Waar kun je (extra) sociale validatie toepassen?
- Waar kun je urgentie en schaarste toepassen?
- Kun je jezelf en je aanbod nog geloofwaardiger maken?
Meer informatie lees je hier.
Robert Feltzer, EDM
Robert vertelt over ‘Wie is de klant?’ Hoe zorg je ervoor dat je relevant bent voor je klant? One size fits none. Relevantie bereik je door een geslaagde segmentatie. Probeer de behoefte te achterhalen. Dan weet je wat je aan moet bieden en wat de noodzaak is om juist dat aan te bieden. Duidelijk is dan ook hoe de tone of voice moet zijn in de communicatie naar de klant. Aan de hand van voorbeelden vertelt hij welk bedrijf welke informatie verzamelt en hoe ze hiermee relevanter kunnen zijn. Lees alles over de voorbeelden in zijn presentatie.
Roel Engel, Sanoma
Growth hacking zorgt op korte en lange termijn voor meer bezoekers op je website. Maar ook voor het genereren van meer leads en voor het verhogen van meer conversie. Maar wat is nu Growth hacking? Volgens Roel: Let’s say it is the new hands-on & pragmatic marketer –figuring out how to scale the business. Hij licht de 7 stappen van het Pirate model toe en geeft tips om je business te laten groeien op basis van klantdata. Benieuwd naar het model en zijn tips Lees dan zijn presentatie.
Martijn Steenbeek, SCOUPY
Hij neemt je mee in de customer journey van Sanoma. De klantreis door tijdschriftenland begint bij Donald Duck en eindigt bij Story volgens Martijn. Zijn tips:
- Registreer gedrag zowel offline als online.
- Analyseer gedrag en breng je eigen customer journey in beeld
- Bepaal touchpoints waar je direct invloed op kunt uitoefenen. Toon meerwaarde aan.
- Zorg voor een controlegroep.
- Test niet meerdere zaken tegelijk 1=1.
- Blijf altijd verbeteren (Growth hacking)
In zijn presentatie een uitgebreide toelichting.
Jasper Oosteman, Sanoma
‘One click and you are mine’.is de pakkende titel van zijn presentatie. Hij vertelt hoe Sanoma Data Science inzet om zijn klanten te bedienen. Wat weet je en wat weet je echt? Aan de hand van de cases Churn prediction van VT Wonen en Video Recommendation van Nu,nl neemt hij de aanwezigen mee in de wereld van Data Science. Je leest er alles over in zijn presentatie.
Joris van Wessem, Mi8
Vanuit slimme patronen, aankoopdata, websitebezoekers en mooie relevante content Marketing Automatiion inzetten, zorgt voor relevantie zegt Joris. Hij licht dit toe aan de hand van 4 essenties. Ten eerste het ecosysteem waarin je de klant centraal zet en een 360 graden klantbeeld opstelt. Ten tweede Datarelatie waar je relevantie aan toevoegt. Ten derde Communiceer 1 op 1 en mail alleen interessante onderwerpen. En als laatste automatiseer. Niets doen is dodelijk. Zijn tips en uitgebreidere informatie vind je in zijn presentatie.
Bedankt Sanoma en alle sprekers voor deze leerzame middag. Op naar het volgende event op 25 januari 2018. Reserveer alvast deze datum in je agenda en houd je e-mail in de gaten. Meer informatie volgt binnenkort.
Blog geschreven door: Marian Aarts
De Sfeer