Laden Evenementen

Iedereen heeft ze en ze zijn net als je kledingkast volledig op je eigen smaak en behoefte samengesteld. De verzameling apps is een waardevolle aanvulling in het dagelijkse leven van een smartphone gebruiker. Wat kun jij als marketeer eigenlijk met Apps? Onderstaande sprekers vertellen wat zij hebben gedaan voor hun onderneming met een APP en delen deze ervaring met je.


Sander is de voormalig directeur Digital Content van Sanoma en publishing director van NU.nl. Zijn huidige functie is Managing partner bij 4net Amsterdam, een full service internetbureau, dat onder andere de app voor het ANP bouwde. Sander is een digitale allrounder op het snijvlak van content, commercie, strategie en techniek en zal vanuit zijn eigen ervaringen ingaan op de zin en onzin van apps. Dat zal hij doen aan de hand van waardevolle praktijkcases vanuit het perspectief van zowel opdrachtgever als app bouwer.

 

 


Tim de vriesTim de Vries – E-marketeer bij Oxxio
Via de Oxxio app kan Oxxio met hun klanten in dialoog gaan en blijven via de chat-functie. Verrassend aan deze app is, is dat deze niet alleen bestaande klanten inzicht in het verbruik geeft, maar ook klanten van andere energiemaatschappijen.
Wat is de gedachten en strategie achter deze app? Hoe zorgt Oxxio er voor dat de app zich ontwikkeld en blijft aansluiten op de behoefte van de klant? En hoe betrekt Oxxio de gebruikers van de app hierbij?
Tim de vries werkt sinds 2012 bij Oxxio. In deze periode is hij verantwoordelijk geweest voor een breed scala aan digital marketingactiviteiten. Inmiddels is hij verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van de app van Oxxio.

De eerste keer dat Jip Samhoud zelf in contact kwam met virtual reality (VR) was in Silicon Valley. Hij was direct verkocht. Vanaf dat moment werd VR steeds vaker opgenomen in voorstellen voor klanten. “We zien dat het enorm veel impact heeft.” Samhoud spreekt zelf van een grotere verbinding met de kijker. “Iemand die een VR-film heeft gezien, is eerder bereid actie te ondernemen.

 


FundaFunda -Noortje Smink (UX designer) en  Roel Spruit (iOS Developer)
Funda heeft in de zomer een beta versie van de nieuwe app gelanceerd, waarbij nog enkele belangrijke functionaliteiten ontbraken. Waarom maakte Funda de keuze voor een beta versie? Wat hebben ze ervan geleerd? Hoe zijn ze omgegaan met feedback van gebruikers? En was het achteraf gezien wijs om als sterk merk met hoog volume een app te lanceren die nog niet af is?

 

 


Deze avond zijn we te gast bij MPG. MPG. brengt, in een breed en versnipperd medialandschap, mensen, merken en organisaties op een authentieke manier dichter bij elkaar met gerichte contentmarketing. Het liefst met een omnichannel-aanpak en crossmediaal als het kan.

 

Nu inschrijven