Future = Human
20 november, 2018 @ 17:00 - 21:30
De klant wordt steeds veeleisender. Eigenlijk wil hij gewoon dat je hem kent en precies zo aanspreekt als hij op dat moment verwacht. Hij wil dat je precies weet waar in de customer lifecycle hij zit en dat de informatie aansluit op wat je de vorige keer hebt gezegd. Ook verwacht hij een hele persoonlijke en menselijke aanpak. E-mails waar ‘sales’ van afdruipt worden niet gelezen en gelijk verwijderd. Hoe zorg je er dan voor dat je jouw klant en nieuwe klanten bereikt? Wat kan klantpsychologie toevoegen en heeft het nut om influencers in te zetten om jouw doelgroep te bereiken? Aan de hand van mooie cases inspireren onze sprekers je om een andere invalshoek te kiezen bij het opstellen van jouw marketingcampagnes.
[wbcr_php_snippet id=”27069″]
DE SPREKERS UITGELICHT:
Theo van Uffelen, Marketingdirecteur particulier, Aegon
Met meer dan 25 jaar ervaring in marketing, sales en management heeft Theo veel kennis opgedaan en kan hij er urenlang over vertellen. Tijdens Future = Human deelt Theo zijn marketingvisie uitgewerkt in een Manifesto. Hij gaat in op de marktontwikkelingen, wat er nu nog steeds werkt en wat hierin het belangrijkste is. Het begrip klantreis is inmiddels voor de meesten wel bekend. Maar wat zijn nu de mogelijkheden met een merkreis? Aan de hand van de Aegon-merkreis legt hij uit wat dit inhoudt en deelt hij zijn ervaringen.
Bram Hendriks, Account Executive Consulant en Guus van Loon, Senior Researcher bij Bloakes
Bram en Guus vertellen tijdens hun duopresentatie alles over ‘Consumers are Human. ‘95% van onze beslissingen maken we onbewust op basis van intuïtie en emotie. Daarom kunnen we pas achteraf rationaliseren waarom onze klanten bepaalde keuzes maken. Klantgedrag is daarom het beste te voorspellen door het meten van onbewuste voorkeuren en associaties of reacties van het lichaam.’ Guus en Bram lichten aan de hand van klantcases toe hoe dit met impliciete onderzoeksmethoden te realiseren is en wat voor inzichten het geeft. Mis het niet!
Gerard Van der Werf, Research consulant, Motivaction
Opgeleid als economisch psycholoog heeft Gerard gedurende zijn carrière ruime ervaring opgedaan als onderzoeker en business developer. In verschillende sectoren is hij werkzaam geweest, waaronder Media en ICT. Hij werkte onder andere bij Endemol, diverse onderzoeksbureaus en softwarehuizen en de semioverheid. Gerard richt zich bij Motivaction op MVO, Duurzaamheid en Energie. Op 20 november vertelt hij alle ins en outs over het Mentality-model. Het unieke waarden- en leefstijlonderzoek dat een effectieve kijk geeft op doelgroepenindeling en -benadering. Aan de hand van verschillende cases legt hij uit wat het inhoudt en hoe jij dit model als marketeer in kunt zetten.
Jeroen Verbrugge, Managing/Creative Director, FLEX/design
MijnMelk is een nieuwe innovatie van Lely Industries en de Dobbelhoeve ontworpen door FLEX/design. Gebruikmakend van de technologie van automatisch melken met de melkrobot is het nu mogelijk dat de boer zelf zijn melk verpakt en via retailkanalen direct verkoopt aan de consument. De coöperaties worden overgeslagen. De boer verkrijgt weer meer autonomie, meer financiële onafhankelijkheid, de melk is van hogere kwaliteit, heeft meer smaak en is verser. De consument krijgt een beter en duurzamer product en kan alles te weten komen over de herkomst. Zelfs tot aan de koe Kitty of Aukje, die gemolken worden. In de presentatie laat Jeroen zien hoe design een rol heeft gespeeld in dit project. Hoe social media zijn meegenomen en hoe dit unieke concept aanslaat bij de consument.
Dagvoorzitter Mathijs Dordregter, DIM, Dordregter Interim Marketing
Mathijs is dagvoorzitter van dit event. In het verleden was hij bestuurslid van DeMeter en aanspreekpunt van de activiteitencommissie. Naast Online Marketing Professional is hij stand-up comedian en heeft hij zich gespecialiseerd in het dagvoorzitterschap. Een perfecte combinatie! Hij zorgt ervoor dat het event altijd nog persoonlijker kan en wordt. Met een flink staaltje humor zorgt hij voor een goed verloop van het event. Wij zijn blij dat hij even terug is van weggeweest.
[wbcr_php_snippet id=”27069″]
Ken je iemand of wil je zelf graag bijdragen aan een event? Neem dan contact met ons op.