Laden Evenementen

Op 23 maart aanstaande om 14.30 uur vindt in de Jaarbeurs het 3de DeMeter thema event van 2016 plaats met als onderwerp: Marketing Automation. In een wereld waarin data, technologie en insights nog altijd exponentieel belangrijker worden, is er geen ontkomen meer aan. Marketing automation is hoofdzakelijk gericht op 4 deel gebieden: Analyse van insights, managen van marketing campagnes, klantdata structurering en opslag en het zorgdragen voor het doorvertalen van leads naar klanten. Het stelt de marketeer van tegenwoordig dus instaat om de krachten van technologie, data en insights te bundelen en zo te komen tot betere resultaten. Tijdens het event zullen er een aantal cases gepresenteerd worden die een beeld geven van hoe marketing automation ingezet kan worden en hoe het de klant een nog betere en relevantere ervaring biedt.

Sprekers

 

Mark Appel
Mark Appel, Global Marketing Director Exact

De juiste boodschap, naar de juiste mensen op het juiste moment. Slechts één zin maar zeer complexe materie om dit daadwerkelijk te laten gebeuren. Tijdens deze presentatie gaat Mark in op de reis die Exact de afgelopen jaren heeft doorgemaakt op het gebied van marketing automation. Hoe zijn zijn ze gestart, wat hebben ze geleerd en welke valkuilen zijn ze in gelopen. Wat heeft de implementatie van marketing automation voor impact gehad op de Exact organisatie, de mensen en de bedrijfsresultaten? En welke uitdagingen liggen er nog in verschiet?

 

 

 

Frans MelenhorstFrans Melenhorst, Managing partner Clear Value
Wil je groeien, dan moet je je kunnen aanpassen aan wat (gewenste) klanten aanspreekt. Heb je klantdata (big, small, maakt niet uit), dan vind je snel aanknopingspunten. De kunst zit hem niet in het verzamelen van data, maar in het geven van betekenis aan de data. Frans geeft tijdens zijn presentatie toelichting waar marketing automation haar toegevoegde waarde laat zien. En is er van overtuigd dat aan de hand van 5 praktijkstappen iedereen marketing automation succesvol toepassen.

 

 

 

Jeroen van Hooijdonk, Product Owner BinckBankjeroen_van_Hooijdonk
Het is goed om bekend te worden als merk en fantastisch om nieuwe klanten te verwelkomen. Maar er komt een moment dat je klanten niet meer terugkomen. De grote vraag is: hoe maak ik mijn klanten weer actief?  Een campagne presentatie van Alex vermogensbeheer, waarbij hij aan de hand van een mooi voorbeeld laat zien hoe veel je uit je marketing automation kunt halen als je in iedere communicatie inspringt op de behoefte en beleving van de klant.

 

 

 

Ger NijkampGer Nijkamp, Sr. Online Marketeer Ricoh
Slechts een zeer beperkt deel van alle online bezoekers geeft een e-mail adres en opt-in af. Daarmee is marketing automation een belangrijk maar zeker niet het enige onderdeel om effectief te inspireren, informeren en converteren. In deze presentatie geeft Ger een kijkje in de online keuken en laat zien hoe Ricoh het veranderende orientatie- en beslisproces binnen hun B2B doelgroepen en markten stimuleert, faciliteert en rapporteert. En welke rol marketing automation daarin speelt.

 

 

 

“Je klant in beweging” is een nieuwe beurs welke gericht is op actie- en dialoog marketing. Hier vind je een rijk scala aan bureaus en leveranciers van actie- en dialoog marketing die hun kennis delen met marketing professionals.

Deelname, betekent ook dat je geheel gratis toegang hebt tot PromZ Event (de beurs voor sales promotion, gifts en loyalty) en Je Klant in Beweging (de actiemarketing beurs van Nederland). De beurzen zijn open van 10.00 – 17.00 uur. De sprekers beginnen om 14.30 uur.

 

inschrijven