

Marketing moet persoonlijk in kids- en ouderenmarketing
21 maart, 2017 @ 15:00 - 19:00
| Gratis – €109Hoe ga je in dialoog met kids en ouderen? Met welke kanalen bereik je ze? Hoe haal je het ‘goud’ uit deze doelgroepen in aantallen en koopkracht? Diverse sprekers vertellen over hoe je deze doelgroep bereikt en hoe je het voor hen relevant en persoonlijk kunt maken. Richt je je (nog) niet op deze doelgroep dan is het zeker ook interessant om erbij te zijn!
Sandra van Vemden en Leonie Harkes
Wat gebeurt er als je vijftigers op een hoop gooit met zestig-, zeventig- en tachtigjarigen? Dat is namelijk wat er in 50-plusmarketing maar al te vaak gebeurt, terwijl vijftigers nog lang niet klaar zijn voor een rollator, sta-opstoel of gehoorapparaat. Sandra en Leonie hebben een Deep Dive gemaakt in deze vergeten doelgroep en leggen op 21 maart uit waarom het belangrijk is vijftigers als aparte doelgroep te behandelen. Deze onderzoekers van MARE Research en Delta Marktonderzoek laten de verschillende gezichten van vijftigers zien. Maak kennis met vijf Quintastic-segmenten en leer hoe je hen kunt raken met een gerichte marketing- en communicatiestrategie.
Renée de Vries
Renée de Vries werkt sinds 5 jaar bij ANBO, de meest invloedrijke belangenbehartiger voor senioren. Gestart als manager corporate communicatie en woordvoerder van directeur Liane den Haan, maar daarnaast ook verantwoordelijk voor de contentcreatie online en voor het ANBO Magazine en het ledenvoordeel. Bovendien is Renée onderdeel van het campagneteam van ANBO. Renée werkte hiervoor als woordvoerder van toenmalig FNV Bouw-voorzitter John Kerstens.
De afgelopen tien jaar heeft Carolien met veel plezier gewerkt op het gebied van belangenbehartiging, zowel voor verenigingen als in de commerciële sector. Rode draad in haar werk is geweest: projectcoördinatie, advisering en uitvoering op het gebied van belangenbehartiging, stakeholder- en issuemanagement, samenwerking met branchegenoten en verenigingen. Vanuit haar functie als Relatiemanager public affairs bij de Hartstichting is Carolien mede-initiatiefnemer van de oprichting van de Alliantie Stop kindermarketing ongezonde voeding en de drijvende kracht erachter.
Barrie Hotting
Op de afdeling Marketing van Feyenoord werkt Barrie met 16 enthousiaste collega’s aan een grote diversiteit van doelstellingen. Van de organisatie van de Open Dag tot aan e-mailmarketing en de Feyenoord App.
Binnen het team Fanbase Marketing & Imago Marketing is Barrie samen met vijf andere marketeers voornamelijk verantwoordelijk voor het binden van Feyenoord-supporters met de club en deze zeer loyale achterban op de juiste wijze van relevante content en informatie voorzien.
Programma
- 15.00u Inloop
- 15.30u Opening
- 15.45u Renee de Vries (ANBO)
- 16.30u Sandra van Vemden (Mare Research) en Leonie Harkes (Delta Marktonderzoek)
- 17.00u Lopend buffet
- 17.45u Carolien Martens (Hartstichting/stopkindermarketing)
- 18.15u Barrie Hotting (Feyenoord)
- 19.00u Koffie/borrel
Kids- en ouderenmarketing wordt mede mogelijk gemaakt door onze partner Perfect Groep Media en Marketing Support uit Schiedam
Kent u iemand of wilt u zelf graag bijdragen aan een event? Neem dan contact op met met ons.