Laden Evenementen

Our commitment to protecting your privacy comes from a deep respect for our customers. We know that your trust doesn’t come easy. That’s why we have and always will work as hard as we can to earn and keep it. “Tim Cook- Apple”

De Big Data bedrijven schieten als paddenstoelen uit de grond. Achter je rug om verdienen privacyde Facebook’s, Uber’s en Google’s van deze wereld miljarden met jouw gegevens. Maar ook de marketing wereld gebruikt persoonlijke informatie om klanten beter van dienst te zijn. Hoe ver kun je als bedrijf gaan? De kranten staan vol met privacy schandalen. Bijvoorbeeld toen ING aangaf iets met transactiegegevens te willen gaan doen.  Dit duidde op veel verzet. Aan de andere kant kan het gebruik van jouw gegevens ook zeer waardevol zijn bijvoorbeeld door het voorkomen van griepepidemie. En visionair Jaron Lanier voorspelt dat je straks betaalt met je privacy.

inschrijven

 

 

Wij als direct marketeers maken maar al te graag gebruik van persoonlijke gegevens om een persoonlijke dialoog aan te gaan. Maar waar ligt de grens? Welke bedrijven kunnen wij als voorbeeld nemen op het gebied van privacy waarborging? En welke bedrijven verdienen juist aan het schenden van privacy?

Op 21 april word je bijgepraat over de bovenstaande vragen maar krijg je ook inzicht in privacy wetgeving.


Sprekers


Alexander singewaldAlexander Singewald
– Legal Counsel Data Protection en Legal Data Strategy   twitter@sglaw

Mr Alexander Singewald is sinds 1998 actief binnen de Singewald Consultants Group BV. Hij houdt zich daar met name bezig met vraagstukken op het gebied van de Wet bescherming persoonsgegevens en de Telecommunicatiewet. Hij is daarnaast voorzitter van de Geschillencommissie Promotionele Producten, voorzitter van de Commissie Regelgeving DDMA, board member van FEDMA, en DM Man van het Jaar 2004.

Kunnen we wachten tot de Europese Verordening in 2017 in werking treedt?

Het antwoord van Alexander daarop is Nee. De Nederlandse regering zal dit jaar een aantal belangrijke bestanddelen uit de Europese Verordening eerder invoeren. Wat betekent dit voor het verwerken van gegevens nu? En voor big data? Is de Europese Verordening echt een grote wijziging van de bestaande praktijk? En wat is de invloed van de Europese Verordening op cookies? Een presentatie over ontwikkelingen in Den Haag en in Brussel.


 

pondresSergej Katus CIPM – Partner bij Privacy Management Partners (PMP)  twitter @skatus27

Sergej Katus ondersteunt bedrijven bij de vertaling van privacywetgeving naar de praktijk. Zijn ervaring deed hij onder meer op als de privacy officer van NS en in de financiële sector. Sergej is faculty member van de International Association of Privacy Professionals (IAPP) en was vanuit VNO-NCW nauw betrokken bij privacy­wetgeving. Met PMP is Sergej Katus betrokken bij de digitale oplossingen van Pondres op het gebied van privacy gevoelige data  met waarborging van vertrouwelijkheid.

Vertrouwen verdienen met privacy in 5 stappen – privacy als selling point

Privacywetgeving wordt vaak gezien als een rem op innovatie. Maar dat doen we vooral onszelf aan. Wie praktischer omgaat met privacy zal zien dat het thema een business enabler is en reputatieversterkend werkt. Sergej legt uit wat de vijf stappen zijn om zover te komen.


 

menno weij

Menno Weij – Partner bij SOLV advocaten  twitter @mennoweij

Menno is partner bij SOLV advocaten, gespecialiseerd in technologie, media en communicatie. Daarnaast is hij mede-oprichter van IncPlus, opgericht als sparringpartner voor startups en investeerders. Voordat Menno startte bij SOLV advocaten heeft hij jarenlange ervaring opgedaan als advocaat bij Baker & McKenzie.

Menno gaat op dinsdag 21 april in op de belangrijkste aandachtspunten vanuit de privacywetgeving bij big data en bij marketing: wat mag er wel en wat mag er niet? Het goeie nieuws is dat big data en marketing initiatieven mogelijk zijn mbt privacy. Menno Weij gaat vertellen op welke manier.


 

alida 1Alida van Kempen – Kruijer – Key Account Manager Ematters   twitter @alidaatje

Alida is inmiddels tien jaar werkzaam in de email marketing branche, de laatste vier jaar bij Ematters,  realtime marketing bureau uit Amsterdam. Ematters adviseert en begeleidt haar klanten op de gebieden digital advertising en eCRM . Twee online marketing kanalen waar wetgeving een grote rol speelt. Alida is als Senior Accountmanager  voornamelijk bezig met het optimaliseren van de e-mail marketing en database strategieën van de klanten.

Als bureau heb je de verantwoordelijkheid je klanten zo goed mogelijk te adviseren. Ematters krijgt te maken met vraagstukken uit de emailcode en Antispamwet maar natuurlijk ook uit de Telecomwet en de wet op de kansspelen, voor bijvoorbeeld sweepstakes.  Dit zijn lastige vraagstukken want vaak zit de uitdaging in “het grijze gebied”. Tijdens deze avond vertelt Alida hoe zij omgaat met wetgeving in haar vakgebied en heeft ze de meest voorkomende vragen van klanten op een rij gezet. Een praktische sessie dus!

 

inschrijven