Op 18 oktober vond het event Future = Technology plaats bij Oxyma in Rotterdam. Op het programma een aantal interessante sprekers. De rode draad tijdens hun presentaties was het toepassen van marketingtechnologie’ binnen hun bedrijf. Hoe gaan ze ermee om, wat zijn de learnings en wat moet je vooral niet doen. Een overzicht en impressie van de geslaagde avond:
Tsjibbe Wiersma, Online Marketing Manager bij Profile
Tjibbe beet de spits af en lichtte toe hoe Profile met 160 vestigingen in Nederland en 45 in België Livechat introduceerde. Profile zet Livechat in om meer leads te verkrijgen uit websitebezoek en om de (potentiële) klant van service te voorzien. Een eerlijk én succesvol verhaal met een uitstekende ROI. Tsjibbe sloot af met tips en learnings, Deze zijn na te lezen in zijn presentatie.
Paul Meereboer, Manager Strategic Development bij PostNL
Welke nieuwe technologische ontwikkelingen kun je inzetten om het ontvangen van post voor jouw klant te verbeteren en je conversie te verhogen? Hier stond Paul bij stil. Aan de hand van een digitaal postvak brengt PostNL de consument en haar opdrachtgevers dichterbij elkaar dan ooit. Het digitale postvak creëert een extra contactmoment en de ontvanger kan de commerciële aanbieding in de app al openen. Dit creëert de mogelijkheid om vanuit de app al conversie te realiseren. Lees alles over de ontwikkelingen binnen PostNL in zijn presentatie.
Piet Middelkoop, Manager Mobility-Lab bij de NS en Wouter Hosman, Head of innovation bij Oxyma
De NS heeft in samenwerking met Oxyma een voice reisplannerassistent ontwikkeld. Uiteindelijk wil NS de vraag “hoe laat gaat mijn trein?” kunnen beantwoorden. Een complex vraagstuk. Op de route hiernaartoe gaan veel dingen goed, maar ook veel fout. De learnings zijn met het publiek gedeeld. Daarnaast is stilgestaan bij de toekomst van Voice. Hoe groot is Voice in Nederland en wat kan het opleveren? In de duopresentatie lees je een uitgebreide toelichting.
Jeroen van der Borght, Managing director bij Studio05
De afsluitende presentatie van Jeroen van Studio05 over een – voor de meesten – nieuw en relatief onbekend terrein; augmented & virtual reality en hoe je dit in je campagnes in kan zetten. Aan de hand van use cases heeft Jeroen toegelicht hoe augmented & virtual reality onze toekomst positief kunnen beïnvloeden aan de hand van virtuele belevingswerelden (als het goed gebruikt wordt). Meer weten? Lees er dan alles over in zijn presentatie. Bedankt Oxyma voor de gastvrijheid. Het was top! Ook alle sprekers voor het delen van alle kennis en praktijkcases. 20 november is het volgende event Future = Human bij MullerVisual in Mijdrechtl. Meer weten? Kijk dan voor meer informatie op demeter-online.nl/event/future-human. Reserveer alvast deze datum en houd je inbox in de gaten. Meer informatie volgt binnenkort.
Blog geschreven door:Rens Rohde
De Sfeer