Social Hippo

In een weekend Antwerpen was het thema Marketing Over de Grens. Centraal stond de vraag wat de fundamentele verschillen zijn tussen de Belgische en de Nederlandse markt. Zo gingen we aan de slag voor Social Hippo, een jonge en snel groeiende onderneming die graag advies had over de stap naar de Nederlandse markt.

Social Hippo is een praktijkvoorbeeld van een Belgische onderneming die in Nederland verder wil uitbreiden. Zoals ook veel ondernemingen van Nederland naar België uitbreiden blijkt het in de praktijk zo te zijn dat er toch nog wat culturele verschillen schuilen in de markten.

Social Hippo

Zij ontzorgen diverse ondernemers die zelf geen tijd hebben om hun social media kanalen bij te houden. Met een basis in Oostkamp bedienen zij met een hecht team de belgische markt. Hun propositie: Wij nemen social media van je to do-lijst en posten elke week nieuwe, originele en vooral kwalitatieve berichten op je profielen. Automatisch. Stel een pakket samen dat helemaal past bij de behoeften van jouw bedrijf: kies hoeveel posts per week je wil inzetten, op welke sociale kanalen, wel of geen betaalde campagnes en zoveel meer.  www.socialhippo.be

De opdracht

Er waren onderdelen uitgezet voor deze opdracht: Een SWOT-analyse, het verbeteren van de huidige marketingactiviteiten en een inventarisatie van de huidige uitdagingen met oplossingen bij verdere opschaling in Nederland. Daarna volgde een presentatie waarin we Social Hippo onze -verrassende- adviezen gaven waar ze direct mee aan de slag konden gaan. Een dankbare ochtend en heel leuk om dit vanuit verschillende expertises aan te pakken.

 

Nog meer cases die we hebben gedaan…

2023-05-09T18:59:11+02:00
Ga naar de bovenkant